Minimalizace šikany : praktické rady pro rodiče /

Šikana jako jeden z nejzávažnějších negativních fenoménů v současné škole: příčiny a příznaky jevu, popis jednotlivých stupňů šikany, možnosti prevence. Příručka pro rodiče.

Další autoři: Vágnerová, Kateřina
Médium: Kniha
Vydáno: Praha : Portál, 2011
Vydání: Vyd. 2.
Témata:
Konspekt: 364
On-line přístup: Obsah
Štítky: Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
LEADER 02831nam a2200385 4500
001 25769
005 20180718221348.0
008 160714s2011 xr ||||||||||||||czecze d
015 |a cnb002158474 
020 |a 978-80-7367-912-5  |q (brož.) :  |c 225.00 Kč 
035 |a (OCoLC)752793274 
040 |a UOG501  |b cze 
072 7 |a 364  |x Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení  |2 Konspekt  |9 18 
080 |a 364.636  |2 MRF 
080 |a 364.63-057.87  |2 MRF 
080 |a 616.89-008.444.9-053.2  |2 MRF 
080 |a 364-212  |2 MRF 
080 |a 364-782-022.258  |2 MRF 
080 |a 173.5/.7  |2 MRF 
080 |a (035)  |2 MRF 
245 0 0 |a Minimalizace šikany :  |b praktické rady pro rodiče /  |c na základě praxe a zkušeností lektorů projektu Minimalizace šikany Markéty Bajerové ... [et al.] ; sestavila Kateřina Vágnerová ; [ilustrace Vladimír Jiránek] 
250 |a Vyd. 2. 
260 |a Praha :  |b Portál,  |c 2011 
300 |a 152 s. :  |b il., portréty ;  |c 20 cm 
500 |a Na obálce uvedeno: Kateřina Vágnerová a kolektiv 
504 |a Obsahuje bibliografii 
520 |a Šikana jako jeden z nejzávažnějších negativních fenoménů v současné škole: příčiny a příznaky jevu, popis jednotlivých stupňů šikany, možnosti prevence. Příručka pro rodiče. 
520 |a Šikana je zneužívání moci a podle opakovaných výzkumů se její obětí stává až 40% dětí školního věku - aktérem šikany se může stát prakticky kterékoliv dítě. Úvodní část textu doporučí, jak postupovat od okamžiku, kdy rodič zjistí, že jeho dítě je obětí šikany (případně na ni má podezření): jak se od dítěte dozvědět, co se vlastně děje, jak se postarat o jeho bezpečnost, jak vést jednání se školou. Druhá část je věnována prevenci: jak lze problematiku ošetřit výchovou, jak zamezit tomu, aby se dítě stalo obětí nebo agresorem. Třetí úsek by měl pomoci k pochopení šikany v hlubších souvislostech a rozpoznat mechanismy, které ovlivňují skupinové dění. Závěrem jsou uvedena jednoduchá cvičení, která mohou šikanovanému dítěti pomoci, spolu s výběrem zákonů vztahujících se k problematice a seznamem organizací, na něž se lze obrátit. 
653 |a šikana  |a rodiče  |a děti  |a násilí ve škole  |a prevence  |a sociální práce  |a krizová intervence  |a dětská agresivita 
655 7 |a příručky  |7 fd133209  |2 czenas  |9 22140 
700 1 |a Vágnerová, Kateřina  |7 jx20090910020  |4 com  |9 25628 
856 4 1 |u http://toc.nkp.cz/NKC/201108/contents/nkc20102158474_1.pdf  |y Obsah  |4 N 
910 |a UOG501 
999 |d 25769 
993 |0 0  |1 420440058697  |4 0  |6 37_000000000000000  |7 0  |9 30185  |a 70.00  |b 0  |c 58697  |d 2016-07-14  |e 2  |f DOSP  |g 37  |h 225.00  |i Pařízek-Opatov  |j 28  |l DOSP  |m 1  |n 0  |r 2022-05-05  |s 2022-02-10  |t 5  |w 2018-07-18  |y KN  |z ST