Minimalizace šikany : praktické rady pro rodiče /
Šikana jako jeden z nejzávažnějších negativních fenoménů v současné škole: příčiny a příznaky jevu, popis jednotlivých stupňů šikany, možnosti prevence. Příručka pro rodiče.
Další autoři: | Vágnerová, Kateřina |
---|---|
Médium: | Kniha |
Vydáno: |
Praha :
Portál,
2011
|
Vydání: | Vyd. 2. |
Témata: | |
Konspekt: | 364 |
On-line přístup: |
Obsah |
Štítky: |
Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
|
LEADER | 02831nam a2200385 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | 25769 | ||
005 | 20180718221348.0 | ||
008 | 160714s2011 xr ||||||||||||||czecze d | ||
015 | |a cnb002158474 | ||
020 | |a 978-80-7367-912-5 |q (brož.) : |c 225.00 Kč | ||
035 | |a (OCoLC)752793274 | ||
040 | |a UOG501 |b cze | ||
072 | 7 | |a 364 |x Sociální problémy vyžadující podporu a pomoc. Sociální zabezpečení |2 Konspekt |9 18 | |
080 | |a 364.636 |2 MRF | ||
080 | |a 364.63-057.87 |2 MRF | ||
080 | |a 616.89-008.444.9-053.2 |2 MRF | ||
080 | |a 364-212 |2 MRF | ||
080 | |a 364-782-022.258 |2 MRF | ||
080 | |a 173.5/.7 |2 MRF | ||
080 | |a (035) |2 MRF | ||
245 | 0 | 0 | |a Minimalizace šikany : |b praktické rady pro rodiče / |c na základě praxe a zkušeností lektorů projektu Minimalizace šikany Markéty Bajerové ... [et al.] ; sestavila Kateřina Vágnerová ; [ilustrace Vladimír Jiránek] |
250 | |a Vyd. 2. | ||
260 | |a Praha : |b Portál, |c 2011 | ||
300 | |a 152 s. : |b il., portréty ; |c 20 cm | ||
500 | |a Na obálce uvedeno: Kateřina Vágnerová a kolektiv | ||
504 | |a Obsahuje bibliografii | ||
520 | |a Šikana jako jeden z nejzávažnějších negativních fenoménů v současné škole: příčiny a příznaky jevu, popis jednotlivých stupňů šikany, možnosti prevence. Příručka pro rodiče. | ||
520 | |a Šikana je zneužívání moci a podle opakovaných výzkumů se její obětí stává až 40% dětí školního věku - aktérem šikany se může stát prakticky kterékoliv dítě. Úvodní část textu doporučí, jak postupovat od okamžiku, kdy rodič zjistí, že jeho dítě je obětí šikany (případně na ni má podezření): jak se od dítěte dozvědět, co se vlastně děje, jak se postarat o jeho bezpečnost, jak vést jednání se školou. Druhá část je věnována prevenci: jak lze problematiku ošetřit výchovou, jak zamezit tomu, aby se dítě stalo obětí nebo agresorem. Třetí úsek by měl pomoci k pochopení šikany v hlubších souvislostech a rozpoznat mechanismy, které ovlivňují skupinové dění. Závěrem jsou uvedena jednoduchá cvičení, která mohou šikanovanému dítěti pomoci, spolu s výběrem zákonů vztahujících se k problematice a seznamem organizací, na něž se lze obrátit. | ||
653 | |a šikana |a rodiče |a děti |a násilí ve škole |a prevence |a sociální práce |a krizová intervence |a dětská agresivita | ||
655 | 7 | |a příručky |7 fd133209 |2 czenas |9 22140 | |
700 | 1 | |a Vágnerová, Kateřina |7 jx20090910020 |4 com |9 25628 | |
856 | 4 | 1 | |u http://toc.nkp.cz/NKC/201108/contents/nkc20102158474_1.pdf |y Obsah |4 N |
910 | |a UOG501 | ||
999 | |d 25769 | ||
993 | |0 0 |1 420440058697 |4 0 |6 37_000000000000000 |7 0 |9 30185 |a 70.00 |b 0 |c 58697 |d 2016-07-14 |e 2 |f DOSP |g 37 |h 225.00 |i Pařízek-Opatov |j 28 |l DOSP |m 1 |n 0 |r 2022-05-05 |s 2022-02-10 |t 5 |w 2018-07-18 |y KN |z ST |