Dítě se sluchovým postižením v MŠ a ZŠ /
Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole.
Hlavní autor: | Jungwirthová, Iva, 1966- |
---|---|
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Česky |
Vydáno: |
Praha :
Portál,
2015
|
Vydání: | Vydání první |
Témata: | |
Konspekt: | 376 |
Štítky: |
Přidat štítek
Žádné štítky neexistují, buďte první, kdo přidá svůj vlastní štítek!
|
Shrnutí: |
Autorka vysvětluje, co s sebou nese vada sluchu, provází čtenáře přehledem pomůcek, které děti s vadou sluchu používají, a podrobně rozebírá výchovně-vzdělávací proces ve škole. Zdůrazňuje důležitost komunikace školy s rodiči a také s odborníky, provádí čtenáře možnostmi, které dává současná legislativa, a nabízí zkušenosti a návody z praxe. Podle autorky téměř u všech dětí, které špatně slyší, stojí za to pokusit se o integraci do běžné školy. Mít sluchovou vadu neznamená, že člověk neslyší nic, stejně jako u zrakových vad i zde existuje různá míra závažnosti postižení sluchu. Důležitá není diagnóza, ale jak dítě se sluchadly nebo s kochleárním implantátem vnímá mluvenou řeč. Ve speciálních školách těmto dětem chybí především to, co jim může dát pouze integrace - pozitivní vrstevnické řečové vzory a běžné sociální prostředí. Nakladatelská anotace. Kráceno. |
---|---|
Fyzický popis: |
191 stran : ilustrace, 1 mapa ; 21 cm |
Bibliografie: |
Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy |
ISBN: |
9788026209447 |